ΔΙΟΔΙΑ: Αθωωτική απόφαση για το αδίκημα περί …Διέγερσης

Στη σημερινή(31/10/14) δίκη αγωνιστών κατά των διοδίων, η απόφαση του δικαστηρίου για το αδίκημα περί Διέγερσης κατόπιν πρότασης της εισαγγελέως ήταν αθωωτική για όλους πλην ενός που ζήτησε αναβολή της δικασίμου.
Η δίκη διαχωρίστηκε για έναν κατηγορούμενο ο οποίος ζήτησε αναβολή και προσδιορίστηκε το Σεπτέμβρη του 2015 (υπάρχει αυτή η δυνατότητα από τη πλευρά του δικαστηρίου για όσους ζητούν αναβολή για διάφορους λόγους).
Καθώς όμως επίκεινται άλλες δυο δίκες μέσα στο Νοέμβρη (24 & 26/11) κι αρκετές άλλες μέσα στο 2015, καταθέσαμε ενυπόγραφο υπόμνημα προς στον προϊστάμενο της εισαγγελίας Λάρισας για να τεθούν όλες οι υπόλοιπες υποθέσεις στο αρχείο.

Το υπόμνημα:

ΠΡΟΣ
Τον κ. Εισαγγελέα Πλημ/κών Λάρισας
ΑΙΤΗΣΗ                                                                                    Βόλος 31/10/2014

Κ. Εισαγγελέα,

Είμαστε μέλη της επιτροπής του κινήματος ενάντια στα διόδια, το οποίο πρεσβεύει ότι τα διόδια είναι παράνομα και κακώς έχει παραχωρηθεί η εκμετάλλευση τους σε ιδιώτες. Το κίνημα δημιουργήθηκε αυθόρμητα, από την ανάγκη που αισθάνονταν οι πολίτες για την αδικία που υπέστησαν από την ανέλεγκτη, άδικη παραχώρηση της χρήσης των δρόμων των εθνικών δρόμων σε ιδιώτες, οι οποίοι κατά το δοκούν εισπράττουν αντίτιμο για τη χρήση των δρόμων και προβαίνουν σε αύξηση των διοδίων, εγκατάσταση και λειτουργία νέων σταθμών διοδίων σε όλο το μήκος της εθνικής οδού και επιβολή νέου τέλους διοδίων σε αυτούς.
Οι αντιδράσεις κατά της εγκατάστασης νέων σταθμών, μετωπικών αμφίδρομης είσπραξης, πλευρικών για τον αποκλεισμό κι εγκλωβισμό της τοπικής κυκλοφορίας εκατέρωθεν των εθνικών δρόμων, οδήγησαν από τα τέλη του 2009 και ένθεν, να γενικευτούν και να αποκτήσουν πανελλαδικό χαρακτήρα σε όλο το μήκος των εθνικών δρόμων, από τη μια μεριά της χώρας μέχρι την άλλη. Διεκδικήσαμε και διεκδικούμε αγωνιζόμενοι, την πλήρη επανεθνικοποίηση των δημοσίων εθνικών δρόμων και την κατάργηση όλων των διοδίων και την ελεύθερη μετακίνηση όλων χωρίς περιορισμούς.
Θα πρέπει να σημειώσουμε και να τονίσουμε ότι η παραχώρηση της εκμετάλλευσης σε ιδιώτες έγινε το 2007 με το αιτιολογικό της κατασκευής νέων δρόμων. Τα σχετικά έργα ήταν ενταγμένα στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, χρηματοδοτούμενα με 75% από κοινοτικά ταμεία και με εθνική συμμετοχή στο 25%. Η επικείμενη χρεοκοπία της χώρας οδήγησε στην αναζήτηση κονδυλίων για την ολοκλήρωση των ήδη ανειλημμένων υποχρεώσεων και σε μια πλήρη ιδεολογική διαστροφή μεταξύ της διάκρισης των κοινωνικών και ιδιωτικών αγαθών.
Ακόμα κι έτσι, εξαιτίας της μορφής του χρηματοδοτικού σχήματος που βασιζόταν στη τραπεζική δανειοδότηση των εταιρειών με σχεδόν μοναδική εγγύηση τα μελλοντικά έσοδα των τελών διοδίων, την τετραετία 2010-2013 οι τράπεζες αδυνατούσαν να συνεχίσουν την χρηματοδότηση, με αποτέλεσμα τη παύση εκτέλεσης των έργων, ενώ όλο αυτό το χρονικό διάστημα οι εταιρείες όχι μόνο εισέπρατταν κανονικά το αντίτιμο των διοδίων, αλλά προχωρούσαν και σε αύξηση της τιμής τους.
Θα σημειώσουμε επίσης ότι ο νόμος 3605/2007 γράφει στο άρθρο 1.1 ότι «Διόδιο Τέλος ή Διόδια Τέλη ή Τέλη Διοδίων: είναι το ποσό που ο Παραχωρησιούχος, κατά παραχώρηση από το Δημόσιο και ως μέρους του Συμβατικού Ανταλλάγματος, δικαιούται εκάστοτε να επιβάλει και να εισπράττει από τους Χρήστες, σύμφωνα με τους όρους της παρούσας Σύμβασης» Δηλαδή ο νόμος 3605/2007 ονομάζει το αντίτιμο των διοδίων ως τέλος, το οποίο έχει την έννοια «σου δίνω και μου δίνεις» και όχι φόρο, προφανώς έχοντας κατά νου ο νομοθέτης ότι οι χρήστες του δρόμου θα πλήρωναν για την κατασκευή νέων δρόμων. Από τη στιγμή όμως που οι δρόμοι, που είχε υποχρέωση η εταιρεία να κατασκευάσει δεν κατασκευαζόταν και παρ΄ όλα αυτά εισπραττόταν το αντίτιμο των διοδίων, τότε αυτόματα αυτά εισπραττόταν παράνομα.
Παράλληλα, εξαιτίας της ραγδαίας επιδείνωσης της οικονομικής κρίσης που οδήγησε στην εσωτερική υποτίμηση μισθών, συντάξεων, παράλληλα με την δραματική αύξηση της ανεργίας και παρ΄ όλη την πτώση της αγοραστικής δύναμης του εργαζόμενου κι απόμαχου πληθυσμού, οι εταιρείες προχωρούν σε υπέρογκες αυξήσεις της τιμής των διοδίων, τη διαρκώς νέα εγκατάσταση πλευρικών διοδίων, με αποτέλεσμα να μην χρησιμοποιούν οι οδηγοί την εθνική οδό, αλλά τους παράπλευρους δρόμους, δρόμοι οι οποίοι είναι στενοί, διπλής κυκλοφορίας και δεν αντέχουν τόσο μεγάλη κίνηση. Το παράπλευρο επαρχιακό δίκτυο εκφυλίζεται, είναι κακής κατασκευής, ανασφαλές, καθώς εξαιτίας των συμβάσεων παραχώρησης έχει μείνει ορφανό από πόρους. Η παλαιά λειτουργία του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) διασφάλιζε τη διανομή πόρων προς τις Νομαρχίες για την συντήρηση, βελτίωση του οδικού δικτύου. Στις συμβάσεις παραχώρησης δεν υφίσταται αντίστοιχη μέριμνα, καθώς ένα αξιοπρεπές και ασφαλές παράπλευρο εθνικό δίκτυο χωρίς διόδια αποτελεί ανταγωνιστή στη διέλευση οχημάτων και περιορίζει εξ αντικειμένου τα έσοδα και τα κέρδη των εταιρειών.
Είναι ενδεικτικό ότι έχουμε πολλά τροχαία ατυχήματα, έχουμε θρηνήσει θύματα και μάλιστα νέοι άνθρωποι έχασαν την ζωή τους, καθώς το παλαιό επαρχιακό δίκτυο δεν δύναται να εξυπηρετήσει με ασφάλεια τον όγκο κυκλοφορίας που έχει εξ ανάγκης διοχετευτεί σε αυτό. Είναι εξίσου παράλογο να κατηγορήσουμε όλους τους οδηγούς που επιλέγουν το παλαιό οδικό, όπως το να κατηγορήσουμε τους πολίτες που επέστρεψαν στην καύση ξύλων επιβαρύνοντας δραματικά το αστικό περιβάλλον. Θα θρηνήσουμε και άλλα θύματα αν συνεχιστεί η ίδια κατάσταση.
Αυτή την κατάσταση την συνειδητοποίησαν οι τοπικές κοινωνίες, έστω και καθυστερημένα, η περιφέρεια Θεσσαλίας, ο δήμος Βόλου, Λάρισας, δήμοι παρακείμενοι της εθνικής οδού, πρόσφατα και ο Δικηγορικός Σύλλογος Βόλου, αλλά και άλλοι φορείς είναι πια ενάντια στην ύπαρξη των διοδίων. Μετά το τραγικό δυστύχημα τριών νέων, μεταξύ Στεφανοβικείου-Ριζόμυλου, πραγματοποιήθηκε η πιο μεγάλη μέχρι σήμερα συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα διόδια Μοσχοχωρίου, την 31/7/2014, παρουσία χιλιάδων πολιτών αλλά και των ανωτέρω φορέων.
Αυτή την αδικία, καθώς επίσης και του γεγονότος ότι οι εταιρείες εκμεταλλευόταν υφιστάμενους δρόμους, δρόμοι οι οποίοι είχαν κατασκευαστεί εδώ και χρόνια και είχαν πληρωθεί από εμάς, τους γονείς μας , του παππούδες μας, οδήγησε στην ανάγκη της αυθόρμητης διαμαρτυρίας και την γέννηση του πανελλαδικού κινήματος.
Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του κινήματος, αποφασίστηκε κατά καιρούς η δυναμική κινητοποίηση του και η δυναμική διαμαρτυρία ενάντια στην λειτουργία των διοδίων, με παρουσία και γνωστοποίηση των θέσεων του κινήματος στους διερχόμενους οδηγούς και στην περίπτωση της περιοχής μας στους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων Μοσχοχωρίου, Μακρυχωρίου και Πυργετού Λάρισας, σε διάφορα χρονικά διαστήματα.
Για όλες αυτές τις διαμαρτυρίες ασκήθηκαν ποινικές διώξεις από την εισαγγελία Λάρισας, τόσο σε βάρος μας όσο και στους υπόλοιπους πολίτες που συμμετείχαν σε αυτές. Οι ασκηθείσες ποινικές διώξεις περιλάμβαναν διάφορες κατηγορίες, για διαφορετικά άρθρα του Π.Κ., παρ΄ όλο που κάθε φορά η διαμαρτυρία μας είχε το ίδιο περιεχόμενο και την ίδια συμπεριφορά από τους διαμαρτυρόμενους πολίτες. Δηλαδή φυσική παρουσία των μελών του κινήματος στους σταθμούς διοδίων και διανομή έντυπου υλικού στους διερχόμενους οδηγούς, υπακούοντας κάθε φορά στις εντολές και στις οδηγίες της τροχαίας, ως προς το σημείο στάθμευσης των αυτοκινήτων μας, ενώ ταυτόχρονα τοποθετούνταν προειδοποιητικοί κώνοι.
Για όλες τις υποθέσεις με διαφορετικά κάθε φορά κατηγορητήρια που έχουν εκδικαστεί μέχρι σήμερα έχουμε αθωωθεί.
Εκκρεμούν σε βάρος μας ακόμα πέντε κατηγορίες και ειδικότερα οι με αριθμούς:
1.-ΑΒΜ Α11-2064 και ημερομηνία δικασίμου 19/6/2015 , μετά από αναβολή, με κατηγορία «Διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών με πρόθεση από την οποία μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο από κοινού» με χρόνο τέλεσης της πράξης 24.12.2010,
2.-ΑΒΜ Α10/6341 με ημερομηνία δικασίμου 31.10.2014 με κατηγορία «Διέγερση» με χρόνο τέλεσης της πράξης 10.10.2010,
3.-ΑΒΜ Ε11/216 με κατηγορία «Πρόσκληση και προσφορά σε τέλεση πλημμελήματος 186&2 Π.Κ» με χρόνο τέλεσης της πράξης 5.11.2011 και ημερομηνία δικασίμου 26.11.2014,
4.-ΑΒΜ Α11/3374 με κατηγορία «Παράνομή Βία» με χρόνο τέλεσης της πράξης 4.6.2011 και ημερομηνία δικασίμου 4.3.2015 μετά από αναβολή,
5.- ΑΒΜ Α11/2269 με κατηγορία «Διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών με πρόθεση από την οποία μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο από κοινού» με χρόνο τέλεσης της πράξης 6.2.2011 και ημερομηνία δικασίμου 24.11.2014,
Καθώς παραμένει άγνωστος ακόμα ο αριθμός ποινικών διώξεων για τις οποίες δεν μας έχουν έρθει ακόμα τα κατηγορητήρια.
Επειδή όλες οι διαμαρτυρίες μας είχαν πάντα το ίδιο περιεχόμενο.
Επειδή για όλες τις εκδικασθείσες υποθέσεις έχουμε αθωωθεί.
Επειδή υπάρχει δεδικασμένο για όλες τις υποθέσεις που θα εκδικαστούν
Για τους λόγους αυτούς
Παρακαλούμε να μπουν όλες οι σχετικές υποθέσεις στο αρχείο επικουρικά να προσδιοριστούν να εκδικαστούν όλες μαζί στην ίδια δικάσιμο.
ΟΙ ΑΙΤΟΥΝΤΕΣ

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s