Με Coca-Cola η λειτουργία των σχολείων….

ΒΑΖΟΥΝ «ΧΟΡΗΓΟΥΣ» ΝΑ «ΛΥΣΟΥΝ» ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.

http://taxalia.blogspot.com/2012/06/coca-cola_26.html
    Η εμπορευματοποίηση της παιδείας δεν χωνεύεται… ούτε με Coca Cola.
Η Coca-Cola Τρία Έψιλον, σε συνεργασία με τους δήμους Θεσσαλονίκης, Κορδελιού – Εύοσμου και Παύλου Μελά και υπό την υποστήριξη του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, αποφάσισε να «υιοθετήσει» ένα από τα 13 σχολεία που έχουν υποδείξει οι δήμοι και να το επιχορηγήσει με επισκευές και βελτιωτικές εργασίες. Η επιλογή του σχολείου θα γίνει μέσω διαγωνισμού που έχει τον τίτλο «Το σχολείο που θέλεις είναι στο χέρι σου» και καλούν τους μαθητές να ψηφίσουν μέσω facebook ή στις κάλπες που έχουν στήσει στους αντίστοιχους δήμους!
Στο «διαγωνισμό» συμμετείχε και ο δήμος Αμπελοκήπων – Μενεμένης, όμως ύστερα από τις έντονες αντιδράσεις των τοπικών ΕΛΜΕ, της ΟΛΜΕ, αλλά και αριστερών παρατάξεων ο δήμαρχος κ. Λάζαρος Κυρίζογλου απέσυρε τη συμμετοχή του δηλώνοντας μάλιστα ότι «ο δήμος δεν επιθυμεί καμία περαιτέρω συνεργασία στο πλαίσιο τού από 07.06.2012 μνημονίου συνεργασίας. Κι αυτό, διότι κύρια και πρωταρχική επιδίωξη της εταιρείας, όπως αποδεικνύεται στην πράξη, είναι η προβολή της εταιρείας και όχι η υλοποίηση επισκευαστικών- βελτιωτικών εργασιών στο σχολείο που πραγματικά έχει τις μεγαλύτερες ανάγκες. Κι αυτό διότι η ανάδειξη του ενός και μόνον σχολείου από τέσσερις δήμους γίνεται όχι με βάση τις πραγματικές ανάγκες αλλά σύμφωνα με την… επιλογή του κοινού».Ωστόσο, ο διαγωνισμός συνεχίζεται με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης κ. Γιάννη Μπουτάρη να δηλώνει: «οι δήμοι μπορούν να επωφεληθούν από κάθε χρηματοδότηση που γίνεται από οποιαδήποτε εταιρεία. Ναι. Η εταιρεία περνά διαφημιστικό μήνυμα. Αλλά γιατί γινόμαστε βασιλικότεροι του βασιλέως;».
    Η Coca cola υποστηρίζει ότι «το πρόγραμμα ανταποκρίνεται ουσιαστικά στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και καλεί τους πολίτες να συμμετάσχουν σε μια προσπάθεια που θα προσφέρει στους μαθητές ενός σχολείου ένα όμορφο, φιλικό και ασφαλές περιβάλλον μάθησης».Η εκπαιδευτική κοινότητα όμως κάνει λόγο για εκμετάλλευση αναγκών για διαφημιστική καμπάνια. Συγκεκριμένα το ΔΣ της ΟΛΜΕ με ανακοίνωσή του σημειώνει πως ««με προκλητικό τρόπο επιχειρεί να αξιοποιήσει την τρέχουσα οικονομική κρίση και την οικονομική δυσπραγία των δήμων γνωστή εταιρεία εμφιάλωσης για να οργανώσει διαφημιστική καμπάνια προβολής δραστηριοτήτων της». Στο ίδιο πνεύμα και η Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, η οποία αναφέρει: «Με την υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης να οξύνει στο έπακρο τα κτιριακά προβλήματα στα σχολεία η Coca Cola, η γνωστή πολυεθνική που αποκομίζει τεράστια κέρδη, πουλώντας αμφιβόλου ποιότητας προϊόντα, ανοιγοκλείνοντας εργοστάσια και τσακίζοντας τα δικαιώματα των εργαζομένων που πρόσφατα προχώρησαν σε μεγαλειώδη αγώνα διαρκείας για να τα υπερασπίσουν, βρήκε την ευκαιρία να αναβαθμιστεί στα μάτια της κοινωνίας. Καλούμαστε να αντιδράσουμε, να αγωνιστούμε και να σταματήσουμε τους χορηγούς που βρήκαν άλλη μια ευκαιρία για να εισέλθουν στα σχολεία, να εμπορευματικοποιήσουν την παιδεία, να προωθήσουν τα σχέδια τους για μια παιδεία προσαρμοσμένη στους νόμους της αγοράς».
   Ήδη πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, ενώ αναμένεται να συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις με στόχο την ακύρωση της συμφωνίας.
Advertisements

1 σχόλιο

  1. Αναρωτιέμαι ειλικρινά τί από όλα μας πειράζει. Η κακή κατάσταση των σχολείων μας; Η ανάμιξη μια μεγάλης ελληνικής εταιρίας στις ανάγκες του κοινωνικού ιστού; Η απόφαση των δημάρχων να βοηθηθούν από αυτήν, ελλείψει χρηματοδοτήσεων; Ή μήπως για όλα τελικά είναι υπεύθυνη η στενοκεφαλιά μας; Ξέρετε τη γνωστή ιστορία που αντί για γαιδούρι βαράμε το σαμάρι… Καλές όλες οι ιδεολογικές προσεγγίσεις του θέματος, αλλά δεν επισκευάζουν τα σχολεία. Και εν τοιαύτη περιπτώση αφήστε κάποιον που έχει λεφτά να τα χαλάσει… Τι μας νοιάζει; Σάμπως αν ήθελε να μας πλακώσει στη διαφήμιση θα κόλλαγε να γεμίσει όλους τους χώρους έξω από τα σχολεία ή να στολίσει με τα λογότυπά του όλα τα λεωφορεία της πόλης; Αλλού πηγαίντε να φωνάξετε. Έξω από τα υπουργεία, έξω από τους βουλευτές και τους άλλους που δηλώνουν μεν αναρμόδιοι, αυτοί όμως τελικά χειρίζονται και διαχειρίζονται όλο το χαρτί… Αφήστε τους δημαρχους να τολμήσουν έστω και έτσι να κάνουν κάτι για την πόλη τους. Δεν είναι δα και ντροπή. Αν σας καλούσαν στις αποθήκες του ΟΛΘ για μια συναυλία δωρεάν με χορηγό μεγάλη εταιρία θα σας πείραζε; Εκεί δεν θα ήταν διαφημιστικό κόλπο? Άσε που εκεί και θα καταναλώνατε τα προϊόντα του «χορηγού» μη σου πω πως θα φοράγατε και τα διαφημιστικά μπλουζάκια του στις παραλίες την επομένη. Παιδιά, εδώ καιγόμαστε και αντί να δεχθούμε έστω και το ελάχιστο νερό που μας προσφέρει ο όποιος χορηγός, εμείς περιμένουμε το Canadair να έρθει από τη βάση του στην Ελευσίνα, ενώ δεν έχει καύσιμα… Μήπως να αναθεωρήσετε τις απόψεις σας, έστω για λίγο καιρό και να το ξανασκεφθείτε; Καλή εβδομάδα να έχουμε.

    Μου αρέσει!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s